Lanové systémy:

 

Systém PRIM 

Horizontální systém kotvení PRIM je kotvící zařízení typu C. dle ČSN EN 795. a je k dispozici ve dvou variantách: PRIM I a PRIM II. Je to standardní způsob aktivního jisticího systému, pro kotvení více osob prostřednictvím osobních ochranných prostředku proti pádům z výšky. Horizontální systém kotvení PRIM je navržen tak, aby jej bylo možné použít pro současné jištění až tří osob najednou s možností úpravy až pro pět osob.

Kotvící zařízení je tvořeno vodorovnou linií z nerezového ocelového lana o průměru 8 mm, s tlumičem pádu a napínákem. Lano je připojeno k pevné konstrukci pomocí koncového kotvení umístěného na nosných sloupcích nebo přímo na plochách pevných konstrukcí hal nebo budov. Maximální délka systému není omezena. Systémy u nichž délka lana překračuje 15m jsou vybaveny středním kotvením, které poskytuje podporu lanu proti velkému průvěsu. Připojovací karabinu vedenou po laně je nutné přes tato střední kotvení ručně převést bez nutnosti odpínání karabiny od lana. Ocelové lano je napnuté silou 80 daN. Tento systém je vhodný do prašných provozů nebo do venkovního prostředí.

 primii

1 – kotvící bod HL 101                                      9 – kotvící prvek HL 704

2 – tlumič pádu HL 300                                    10 – kotvící bod HL 721 

3 – nerezové 8 mm lanko HL 500                     11 – rohové kotvení HL 740

4 – rohové kotvení vnitřní HL 130                    12 – napínák lana HL 401

5 – středové kotvení HL 202                            13 – středové kotvení HL 201

6 – rohové kotvení vnější HL 140                    14 – kotvící prvek HL 702

7 – swageles součást napínáku lana               15 – karabina AZ 090

8 – kotvící bod HL 102

Systém DUO

Horizontální systém kotvení DUO je kotvící zařízení typu C. dle ČSN EN 795.

Je to téměř shodný způsob aktivního jisticího systému jako systém PRIM. Lano je připojeno k pevné konstrukci pomocí stejných kotvicích prvku umístěných na nosných sloupcích nebo přímo na plochách pevných konstrukcí hal nebo budov.

Na rozdíl od systému PRIM jsou jinak provedené průběžné kotvicí prvky, které umožňují plynulý přejezd lanového jezdce. Tento systém je vhodný do výrobních hal nebo na fasády domů.

 duoii

1 – kotvící prvek HL 704                                       7 – rohová výztuž pro lanko HL 204

2 – kotvící bod HL 724                                          8 – rohová podstava HL 750

3 – napínák lana HL 320                                      9 – nerezové 8 mm lanko HL 500

4 – swageles HL 506                                          10 – kotvící prvek HL 702  

5 – středové kotvení HL 203                               11 – kotvící bod HL 103

6 – jezdec HL 602 – 603                                     12 – karabina AZ 090

 

Systém PROLINER

Horizontální systém kotvení PROLINER  je kotvící zařízení typu C. dle ČSN EN 795.

PROLINER je dvou lankový jisticí systém s kolečkovým jezdcem, pro kotvení maximálně tří osob prostřednictvím osobních ochranných prostředku proti pádům z výšky.

Horizontální systém kotvení PROLINER je tvořen dvojitou vodorovnou linii z nerezového ocelového lana o průměru 8 mm, se dvěma tlumiči pádu a napínáky. Lano je připojeno k pevné konstrukci pomocí kotvících prvků umístěných na nosných sloupcích nebo přímo na plochách pevných konstrukcí hal nebo budov. Tento systém je vhodný na dlouhé rovné trasy, například do výrobních hal nebo opraven kolejových vozidel nebo na cisternových rampách. Maximální délka systému není omezena. Ocelové lano je napnuté silou 80 – 100 daN.

 proliner

1 – napínák lana HL 320                                       4 – středové kotvení HL 220

2 – swageles HL 506                                             5 – jezdec HL 620

3 – nerezové 8 mm lanko HL 500                          6 – rohové kotvení HL 420

 

Kolejnicové systémy

 

Systém MARAN

Horizontální systém kotvení MARAN  je kotvící zařízení typu D dle ČSN EN 795.

MARAN je kolejnicový jisticí systém s kolečkovým jezdcem (s možností aretace), pro jištění maximálně dvou osob prostřednictvím zatahovacích zachycovačů pádu a doporučených osobních ochranných prostředků proti pádům z výšky.

Horizontální systém kotvení MARAN je tvořen vodicím duralovým profilem s úchyty ke stěnám nebo stropům budov s variabilitou tvarů v neomezené délce tras.

maranii

1 – rohová horizontální kolejnice MR 202            6 – rohová vertikální kolejnice MR 203

2 – jezdec MR 101                                               7 – kolejnice MR 201

3 – kotvící bod MR 402                                        8 – spojka MR 302

4 – spojka MR 301                                               9 – koncovka MR 501

5 – šroub MR 730

  

Systém TRASER

Horizontální systém kotvení TRASER  je kotvící zařízení typu D dle ČSN EN 795.

TRASER je kolejnicový jisticí systém s ložiskovým jezdcem (uvnitř profilu C), pro jištění maximálně tří osob prostřednictvím zatahovacích zachycovačů pádu a doporučených osobních ochranných prostředků proti pádům z výšky.

Horizontální systém kotvení TRASER je tvořen vodicím polouzavřeným ocelovým (C) profilem v příhradovém provedení s úchyty ke stěnám nebo stropům budov v rovných trasách neomezené délky.

 traser

1 – šroub dorazový HR 501                                              5 – spojovací prvek HR 301

2 – jezdec HR 101                                                             6 – závěsný prvek HR 401

3 – vyztužení HR 302                                                        7 – kolejnice HR 201 – Le

4 – rohový oblouk kolejnice 90°HR 202